fredag 22. mai 2015

Kveldstur til hemmeligplassen

Jeg har mitt hemmelige sted som jeg besøker ofte. Det er kort vei hjemmefra, jeg går opp dit på ca 1 time. Variert natur med store sva og fabelaktig utsikt. Jeg kan se taket på huset vårt. Jeg kan se kirken i bygda vår, Drammensfjorden, Oslofjorden utover, Stikkvann, Bastøy, Holmestrand, Horten, og mye mer. 

Det er bratte fjellvegger og det er et lite stille øye av et vann, som om det rommer en mørk hemmelighet. Det er gamle krokvridde furuer og det er flatt og fint på toppen. Et fint sted å kjøle seg ned. 
På baksiden av toppen har jeg funnet min egen lille plass å sitte og nyte utsikten, skjermet for vind og innsyn.
Jeg kaller det bare hemmeligplassen. Hvis du vil se, skal jeg vise deg. 

Utsikt mot Holmestrand. 


Mot Horten og Bastøy.


Min lille lune kosekrok har perfekt utsikt til solnedgangen.

Toppen er flat og vindutsatt, så dette er et fint sted å kjøle seg ned på varme dager.



Langvann ligger bak disse åsene.



Vakkert når sola sender soleglød over åssidene i sine siste sekunder.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar